Technický popis lokomotiv
řady 735
Rok
výroby : 1972 až 1979
Trakce : Nezávislá s elektrickým stejnosměrným přenosem výkonu
Typ
vozidla : Kapotová čtyřnápravová univerzální
lokomotiva
Uspořádání
dvojkolí : Bo´Bo´
Výkon : 926 kW
Max.
rychlost :
Hmotnost na nápravu : 16 t
Hmotnost ve službě : 64 t
Max. tažná síla : 192 kN
Délka přes nárazníky :
Lokomotivy řady 735 jsou kapotové
se střední vyvýšenou kabinou strojvedoucího. Hlavní rám lokomotivy spočívá na
dvou dvounápravových podvozcích, v nichž jsou dvojkolí vedena kyvnými rameny,
odpruženými vinutými ocelovými pružinami, doplněnými hydraulickými tlumiči.
Svislé síly z podvozků přenáší tažný čep. Sekundární vypružení tvoří příčné
pružiny. Po obvodu kapot vedou ochozy se zapuštěnými schůdky, opatřené
zábradlím.
Pod přední kapotou se nachází
chladící blok, kompresor 3 DSK 100, dvanáctiválcový přeplňovaný vidlicový motor
12 PA 4 - 185 o vrtání
Pod zadní kapotou je uložen
elektrický rozvaděč a parní generátor PG 500.
Trakční tlapové elektromotory ČKD
typu TE 005 mají standardní převod 77:16. Zapojeny jsou sérioparalelně. K
regulaci výkonu spalovacího motoru a tím i k regulaci výkonu generátoru dochází
prostřednictvím výkonostního regulátoru, který umožňuje jízdu v jednom z 8
jízdních stupňů.
Naftová nádrž, hlavní vzduchojemy a
baterie jsou umístěny mezi podvozky.
Brzdová soustava se skládá z ruční
brzdy, samočinné tlakové brzdy a přímočinné brzdy. Ruční brzda působí na jedno
přilehlé dvojkolí. Samočinná tlaková brzda je řízena dvěma brzdiči DAKO BS2,
přímočinnou brzdu řídí dva brzdiče DAKO BP. Stlačený vzduch vyrábí jeden
mechanicky poháněný kompresor 3 DSK 100, umístěný v předním představku.